Partneri ročníka 2014

 HLASOVANIE RESPONDENTOV V 6. ROČNÍKU CENA VEREJNOSTI 2014 BOLO UKONČENĚ 

 
Hlasovalo sa od  2. 10. 2014 do 28. 10. 2014. Víťazom súťaže sa stala stavba, ktorá 28.10. 2014 do 23.59  hod. získala najvyšší rating, teda s hodnotou číslo 5. Výsledné ratingy boli vyhlásené v rámci Gala večera STAVBA ROKA 2014, 20. novembra 2014 o 19:00 v bratislavskom Mestskom DPOH. Televízny záznam si môžete pozrieť 29. 11. 2014 o 20:00 na RTVS :2. Ďakujeme, že ste sa zúčastnili hlasovania. 
 
 
 Hlasuje sa známkami prostredníctvom bodového rozpätia 1 až 5 počas celého trvania internetového hlasovania verejnosti na stránke www.stavbaroka.zoznam.sk. Známkou 1 sa súťažiacej stavbe prideľuje najnižšia hodnota a známkou 5 najvyššia hodnota známok. Z respondentmi udelených hodnôt známok každej stavbe sa vypočíta výsledný rating každej tejto stavby ako pomer celkového prideleného počtu známkových bodov a počtu hlasov.
 
V ostatnom týždni hlasovania sa bude respondentom zdať, že sa rating jednotlivých stavieb výrazne nemení. Je to tým, že pri veľkom počte hlasov a pri vysokých známkových hodnoteniach sú pomerné percentuálne podiely málo rozpoznateľné, ale stále sa započítavajú.
 
Systém hodnotenia stavieb verejným hlasovaním je zabezpečený proti nekorektnému hlasovaniu (zneužitiu). Hlasovanie trvá od 01.10.2014 do 28.10.2014. Pri každej stavbe sa zobrazuje aktuálny rating. Účinok hlasovania sa neprejaví bezprostredne po zahlasovaní, ale až po elektronickom spracovaní dát. Víťazom súťaže sa stane stavba, ktorá získa do 28.10. 2014 a 23.59 hod. najvyšší rating, teda rating s hodnotou blížiacou sa k najvyššej číselnej hodnote 5.
 

 

09/2014 Inštalácia tandemových turbosústrojenstiev KS 03 Veľké Zlievce
Kompresorová stanica KS 03 , novostavba, Veľké Zlievce

Autor architektonického riešenia:
Ing. Peter Homza
Projektant architektonickej časti:
GasOil engineering, a .s. 
Projektant technologickej časti:
Ing. Peter Homza   
Hlavný zhotoviteľ:
Združenie ZIPP BRATISLAVA spol. s  r. o. a PSJ Hydrotranzit, a. s.,
líder združenia  ZIPP BRATISLAVA spol. s r. o.  
Hlavný stavbyvedúci:
Ing. Gabriel Šuranyi 
Stavebník:
eustream, a. s.    
Dozorná činnosť:
Ing. Radomír Hlavenka      
Celkové investičné náklady bez DPH:
neuvádzajú sa 
Stavebné náklady bez DPH:
25,6 mil. € 
Lehota výstavby:
09/2011 – 06/2013

Skratky: PP - podzemné podlažie,  NP - nadzemné podlažie

Trieda energetickej hospodárnosti budovy: B 
Táto inžinierska stavba sa realizovala za účelom zefektívnenia prevádzky a inovácie dožívajúcich strojných zariadení na kompresorovej stanici KS 03 Veľké Zlievce. Existujúca sa rozšírila o dva nové kompresory R1 a R2 s pohonom plynovou turbínou. Nové turbokompresorové zariadenie pracovalo paralelne s existujúcou kompresorovou stanicou a po jeho úplnom dobudovaní nahradilo najstaršie časti pôvodnej. Stavba je navrhnutá podľa vysokých štandardov spoločnosti eustream, a. s., reprezentujúcou špičku v tranzite plynu na území Slovenskej republiky.  Je to komplexná technologická stavba, jedna z najmodernejších v oblasti tranzitu plynu. Inštaláciou dvoch nových turboagregátov sa dosiahlo zvýšenie efektívnosti prepravy na KS 03. Turbosústrojenstvo je tandemové - dva kompresory sú poháňané jednou spaľovacou turbínou. Zapojenie kompresorov umožňuje paralelnú aj sériovú prevádzku. Na dopravu zemného plynu sa použilo najlepšie turbosústrojenstvo, dostupné v súčasnosti v tomto odbore. Svetové špičky - spaľovacia turbína s jednoduchým obehom, spaľovacia komora  typu  DLE  s  nízkym obsahom NOX a CO, turbokompresory s danými parametrami (účinnosť, suché upchávky). Aj potrubné materiály X 70 patria k európskej špičke  a svetovému štandardu. U nás je ale ich použitie tiež výnimočné. Kompletnú dodávku riadiaceho systému turbosústrojenstva vrátane programového vybavenia, oživenia a uvedenia do prevádzky zabezpečil dodávateľ stroja Rolls Royce. Výstavbu nového turbokompresorového zariadenia – dvoch kompresorov R1 a R2 s pohonom plynovou turbínou – možno preto charakterizovať aj ako modernizáciu. Až do vybudovania tohto zariadenia ale muselo byť existujúce zariadenie KS v prevádzke a zabezpečovať plnú prepravnú kapacitu stanice. Vzhľadom na to nebolo možné osadiť nové turbokompresory v existujúcom areáli a pôvodná KS sa musela rozšíriť. Umiestnením stavby vedľa existujúceho areálu sa, okrem iného, sledovala najmä minimalizácia nárokov na prepravu surovín, materiálov a technológie súvisiace s výstavbou a prevádzkou, ako aj funkčná a účelová nadväznosť na súčasnú technológiu, objekty stavby a inžinierske siete. Po realizácii stavby vznikol rozšírený areál, spoločný pre celú kompresorovú stanicu. V budúcnosti uvažuje investor s využitím odpadného tepla spalín z turbín, preto sa spalinové trakty spaľovacích turbín upravili na možné doplnenia o spalinové kotle  na využitie odpadného tepla spalín. V areáli ITT sa ponechalo miesto aj na strojovňu paroplynového cyklu. V priestore stavby sú aj  plochy na rozšírenie filtrácie a prípadné dobudovanie chladičov plynu. Stavebno-konštrukčné riešenie - Nosným prvkom týchto stavebných nadzemných objektov je železobetónový skelet opláštený stenovými a strešnými sendvičovými panelmi s výplňou minerálnou vlnou. Podzemné konštrukcie všetkých stavebných objektov sú betónové. Vzhľadom na zložité geologické pomery sa stavba realizovala hĺbkovým zakladaním vŕtanými pilótami, keďže vibračné metódy neboli vhodné vzhľadom na blízkosť existujúcej prevádzky KS 03. S touto z rôznych hľadísk vysoko stavebno-technicky a technológiou náročnou inžinierskou stavbou sa úspešne popasoval jej hlavný zhotoviteľ a odovzdal realizovanú stavebnú časť stavby okrem vysokej kvality stavebných prác  aj s dodržiavaním množstva termínov   pre postupnú montáž zložitej technicky náročnej technológie.