HLASOVANIE RESPONDENTOV VO 4. ROČNÍKU CENA VEREJNOSTI 2012 BOLO UKONČENĚ
Hlasovalo sa od 17. 09. 2012 do 14. 10. 2012. Víťazom súťaže sa stane stavba, ktorá 14.10. 2012 do 23.59 hod. získala najvyšší rating, teda s hodnotou blížiacou sa k číslu 5. Výsledné ratingy budú vyhlásené v rámci Gala večera STAVBA ROKA 2012, 15. novembra 2012 o 18:30 v bratislavskom Mestskom DPOH. Televízny záznam si môžete pozrieť 24. novembra o 20.00 na STV 2. Ďakujeme, že ste sa zúčastnili hlasovania.
Ďakujeme že ste hlasovali.
Bratislava, Letisko M. R. Štefánika
Autori architektonického riešenia:Ing. Miroslav KubišProjektant architektonickej časti:PIO KERAMOPROJEKT, a. s.Projektant - statika stavby:Ing. Miroslav KubišHlavný zhotoviteľ:ZIPP Bratislava spol. s r. o. – oblasť Trenčín Hlavný stavbyvedúci:Ing. Juraj Holubica Stavebník:VIP Handling, a. s. Dozorná činnosť:Ing. Ladislav HoffmannStavebné náklady bez DPH:9,600 mil. €
Stavba hangáru, s triezvou tvarovou a konštrukčnou koncepciou, je v mnohých ohľadoch výnimočná a na Slovensku jediná svojho druhu.
Celkový návrh stavby musel striktne rešpektovať účel stavby, jednoduchosť konštrukčného a materiálového riešenia, extrémne krátku lehotu výstavby počas prevádzky letiska, limitovaný rozpočtový náklad, ochranné pásma vzletových a pristávacích rovín, zaťaženosť územia existujúcimi inžinierskymi sieťami. Dimenzovanie tejto stavby bolo náročné z hľadiska pôdorysných a výškových rozmerov, poveternostných vplyvov, požiarnej ochrany, množstva predpisov a noriem z oblasti leteckého priemyslu, ale tiež z hľadiska zabezpečenia pohody pre pracovníkov, robiacich údržbu lietadiel. Stavba svojim vzhľadom, funkčnosťou, eleganciou a komfortom interiéru prispeje k získaniu dôvery potenciálnych zákazníkov, vhodne zapadá do súboru stavieb Letiska a stane sa všeobecne prospešnou.
Hangár je halovou konštrukciou pôdorysných rozmerov 50,0 x 150,0 m. Jeho stabilitu zabezpečuje nosný systém prefabrikovaných železobetónových stĺpov votknutých cez pätky do pilót a sústava oceľových väzníkov strešnej konštrukcie – náročný statický výpočet samotnej oceľovej nosnej konštrukcie realizovaný na modeli so zavedenými reálnymi tuhosťami podporujúcej železobetónovej konštrukcie. Popri bežnom statickom výpočte, bol riešený aj dynamický výpočet pre určenie vlastných frekvencií a tvarov kmitania pri hmotách podľa mimoriadnej seizmickej kombinácie zaťaženia. Obalové konštrukcie - ľahký obvodový plášť s požiarnou odolnosťou 30 minút a strešný plášť z veľkorozponových prvkov a strešných svetlíkov, zabezpečujúcich počas dňa korektný pracovný priestor bez umelého osvetlenia. Priečny profil hangáru kopíruje hranice nevyhnutného pracovného priestoru nad limitným lietadlom počas jeho parkovania vo vnútri.. Systém žľabov je zaústený cez odlučovače ropných látok do dažďovej kanalizácie.
Každý z troch prevádzkových nadštandardne vybavených priestorov umožní vstup limitného lietadla B 737-900.
Neoddeliteľnou súčasťou prevádzky je vonkajšia betónová manipulačná plocha slúžiaca ako stojanka o rozlohe 9.200 m2 a postranné plochy pre parkovanie motorových vozidiel.