PRAVIDLÁ HLASOVANIA
Do hlasovania o najkrajšiu stavbu v Cene verejnosti 2010 sa môže zapojiť každý užívateľ na portáli Zoznam.sk kliknutím na button „Hlasuj“ - tlačidlo nachádzajúce sa pri každej jednej stavbe. Po kliknutí naň sa objaví registračný formulár, ktorý je potrebné kompletne vyplniť a odoslať.
Po odoslaní dostane hlasujúci informáciu o jeho zapojení do súťaže.
Organizátor si vyhradzuje právo nezarátať v prospech súťažiacich stavieb hlasy zaslané v rozpore s týmito pravidlami a hlasy, ktoré usporiadateľ vyhodnotí ako podvodne technicky vygenerované. Hlasujúci respondenti, ktorí poslali svoje hlasy týmto spôsobom, nebudú zaradení do žrebovania o automobil Peugeot 206+.
Cenu verejnosti 2010 získava stavba s najväčším počtom hlasov.
Jeden z hlasujúcich respondentov, vyžrebovaný za účasti notára, získa automobil Peugeot 206+, ktorý venuje spoločnosť Peugeot Slovakia, s.r.o..
01 CENA VEREJNOSTI 2010 E U R O V E A, Bratislava | 17.0006 |
02 Penzión pre seniorov DOMINIK, Veľká Lehota | 13.9644 |
03 Diaľnica D1 Sverepec – Vrtižer, s mestskou estakádou cez Považskú Bystricu, etapa 1 |
12.5843 |
04 Pavilón primátov, ZOO Bratislava | 9.7015 |
05 Polyfunkčný objekt AIRCRAFT, Bratislava | 5.9190 |
06 RELAXAČNO-ŠPORTOVÝ AREÁL , Kalná nad Hronom | 5.2545 |
07 Vinársky komplex ELESKO, Modra | 4.4061 |
08 AT HOTEL + OFFICE, Bratislava | 3.4451 |
09 Bytový dom MANHATTAN, Bratislava | 3.3838 |
10 Rekonštrukcia meštianskeho domu, Spišská sobota | 2.5148 |
11 Obchodno-spoločenské centrum MLYNY Nitra, 2 | 2.2593 |
12 CASSOVAR BUSINESS CENTER I, Košice | 2.1161 |
13 Rezidencia CUBICON, Bratislava | 1.6868 |
14 Administratívna budova Vydavateľstva JAGA, Bratislava | 1.4823 |
15 Rezidencia KASKÁDY, Bratislava | 1.4619 |
16 TATRA CITY, Bratislava | 1.4005 |
17 Polyfunkčný komplex RAČANY BIANCO, Bratislava | 1.3801 |
18 Centrum GERCENOVA, Bratislava | 1.3699 |
19 Bytové domy NOVÝ MARTIN, etapa 1, Martin | 1.3392 |
20 Polyfunkčný dom MOYSES, Banská Bystrica | 1.1859 |
21 Supermarket COOP JEDNOTA, Kalná nad Hronom | 0.8996 |
22 BUSINESS CENTRUM AQUAPOLIS, Trnava | 0.7974 |
23 Dunajská Inner City Residence, Bratislava | 0.7360 |
24 Nová administratívna budova SPP, a. s., Bratislava | 0.6849 |
25 Autosalón VOLVO – LAND ROVER, Trenčianska Turná | 0.6543 |
26 Administratívna budova MONDI SCP, Ružomberok | 0.6031 |
27 Sídlo spoločnosti FSTT, s. r. o., Bratislava | 0.5827 |
28 CITY GATE, Bratislava | 0.5418 |
29 Veľkoobchodné stredisko JUST PLAY, Bratislava | 0.3680 |
30 DIPLOMAT PARK MUDROŇOVA, Bratislava | 0.2760 |
Autor architektonického riešenia mestskej estakády:Ing. Miroslav MaťaščíkHlavný projektant diaľnice:Dopravoprojekt, a. s.Projektant mestskej estakády:Združenie ALFA 04 – SHP
- ALFA 04, a. s. – vedúci člen združenia
- SHP, s. r. o. – člen zduženia Hlavný zhotoviteľ:Združenie Sverepec – Vrtižer
- DOPRASTAV, a. s. – vedúci člen združenia
- SKANSKA, a. s. - člen zduženia Stavebík:Národná diaľničná spoločnosť, a. s. Stavebné náklady s DPH:175,48 mil. €
Diaľničný úsek D1 Sverepec - Vrtižer, I. úsek s dĺžkou 4,900 km je posledným diaľničným úsekom chýbajúcim na diaľničnom spojení Bratislava – Žilina. Má veľký význam nielen pre Slovensko, ale aj pre Považskú Bystricu, pretože prevažná časť cestnej dopravy bude mesto obchádzať. Vyriešil sa tým problém desiatky rokov obťažujúci obyvateľov tohto mesta. Veľká časť trasy je vedená na mostných objektoch robiacim tento úsek náročným na realizáciu. Je prehliadkou rôznych typov 7 mostných objektov, z toho priamo na diaľnici 5 a 2 sú nadjazdy nad diaľnicou. Pri výstavbe zhotovitelia využili prakticky všetky známe technológie výstavby od prefabrikovaných konštrukcií cez monolitické konštrukcie realizované rôznymi spôsobmi - technológie výstavby na podpornej skruži, výsuvnou skružou, letmo montovanou segmentovou konštrukciou a letmo-betónovou konštrukciou s nízkymi pylónmi (systém „extradosed“). Dominantným objektom tohto diaľničného úseku je mostný objekt mestská estakáda prevádzajúca diaľnicu cez centrálnu časť mesta Považská Bystrica s dĺžkou 968,70 m. Má 10 polí. Jeho hlavné polia majú veľkorysé rozpätie 122,00 m. Poloha nivelety až 35 m nad terénom bol dôvod, že podperný systém mosta je hmotovo veľmi úsporný. V úseku hlavného premostenia ho tvorí iba 7 štíhlych pilierov. 7 pylónov s vejármi extradosed káblov dotvárajú atraktívny vzhľad mosta a dnes už tvoria, najmä pri večernom osvetlení, ďalšiu dominantu mesta. Svojou dĺžkou 968,73 m je najdlhším mostným dilatačným celkom na Slovensku. Extrémne krátka doba výstavby (22 mesiacov) si vynútila nasadenie 14 betónovacích vozíkov, čo je unikát aj v celosvetovom meradle. Je to mostné dielo, ktoré svojou atraktívnou architektúrou, technickými parametrami, inovatívnymi konštrukčnými riešeniami, spôsobom a rýchlosťou výstavby patrí medzi najvýznamnejšie mostné diela kategórie extradosed na svete. Mimoriadnu pozornosť pútalo aj na svetovom kongrese FIB, ktorý sa konal začiatkom júna tohto roku vo Washingtone. Ale čo je najdôležitejšie, toto mostné dielo prijali „za svoje“ obyvatelia Považskej Bystrice.