Zaujímavosti

Režisér Hoyt H. Yeatman Jr., jeden z najinovatívnejších umelcov v oblasti vizuálnych efektov, sa už v tejto úlohe podieľal na mnohých Bruckheimerových produkciách. „Poznám Jerryho od Karmínového prílivu“, hovorí Yeatman. „Potom som s ním spolupracoval na Skale a Armageddone. Jerry sa vždy snaží držať na špici. Neuznáva žiadne bezpečné zóny.“

„Hoyt sa brilantne rozhodol urobiť počítačom animované zvieratá tak realistické, ako sa len dá, miesto toho, aby vyzerali ako kreslené stvorenia,“ hovorí Bruckheimer. „Získal Oscar®, získal od Akadémie cenu za výnimočný počin v oblasti vizuálnych efektov a bol nominovaný na Oscara® za svoju prácu na filme Gorila Joe, v ktorom pomocou počítačovej grafiky vytvoril jedno z najrealistickejšie vyzerajúcich zvierat, aké sa kedy objavili na filmovom plátne. Neustále sa snažíme ponúknuť ivákom stále lepšie a lepšie efekty a tak sme podporovali Hoyta, aby sa pre G-Force prekonal.“

„Použili sme absolútne najmodernejšiu počítačovú grafiku, ale všetko vychádzalo z postáv,“ hovorí Yeatman. „Použili sme aj živých hercov, aj virtuálne svety; nakoniec obecenstvo ani nespozná rozdiel.“

Jedným zo spôsobov, ako filmári chceli zaručiť, aby sa diváci cítili kompletne pohrúžení do dobrodružstva a komédie G-Force: Veľmi zvláštna jednotka, bolo využiť najmodernejšiu formu 3D technológie od Sony Pictures Imageworks.

„Myslím, že tento film ponúka v 3D niečo, čo tu ešte nebolo, teda kombináciu živých hercov a animácie“, hovorí Yeatman. „Dať tretí rozmer takejto kombinácii je veľká veda. Myslím, že v tomto ohľade sme prerazili do nového sveta. 3D dodáva niečo naviac; je to takmer ako prejsť od čierno-bieleho filmu k farebnému, od nemého k zvukovému. Byť na špici je vždy zábavné, ale aj trochu strašidelné. Takže, keď sa objavil nápad nakrútiť tento film v 3D, museli sme dobre popremýšľať a vymysleli sme mnoho nových nástrojov, aby sme to boli schopní uskutočniť.“

„Jednou z inovácií, ktorú sme dosiahli, je odstránenie obmedzenia rovinou plátna“, pokračuje Yeatman. „Naše postavy sa môžu pohybovať i pred ňou, čo skutočne oživuje 3D. hrdinovia sa doslova dostávajú medzi divákov, čo je obrovský efekt.“

„Všetci sa snažíme posunúť hranice možností“, hovorí dvojnásobný držiteľ Oscara® za supervíziu vizuálnych efektov, Scott Stokdyk zo Sony Imageworks. „Chceme, aby diváci mali obrovský zážitok, ktorý bude odlišný od ich domáceho kina. Je to náročný proces, najmä v prípade filmu vizuálne tak náročného ako G-Force, ale myslím, že v konečnom dôsledku si diváci prídu na svoje.“

gforce