Partneri ročníka 2014

 HLASOVANIE RESPONDENTOV V 6. ROČNÍKU CENA VEREJNOSTI 2014 BOLO UKONČENĚ 

 
Hlasovalo sa od  2. 10. 2014 do 28. 10. 2014. Víťazom súťaže sa stala stavba, ktorá 28.10. 2014 do 23.59  hod. získala najvyšší rating, teda s hodnotou číslo 5. Výsledné ratingy boli vyhlásené v rámci Gala večera STAVBA ROKA 2014, 20. novembra 2014 o 19:00 v bratislavskom Mestskom DPOH. Televízny záznam si môžete pozrieť 29. 11. 2014 o 20:00 na RTVS :2. Ďakujeme, že ste sa zúčastnili hlasovania. 
 
 
 Hlasuje sa známkami prostredníctvom bodového rozpätia 1 až 5 počas celého trvania internetového hlasovania verejnosti na stránke www.stavbaroka.zoznam.sk. Známkou 1 sa súťažiacej stavbe prideľuje najnižšia hodnota a známkou 5 najvyššia hodnota známok. Z respondentmi udelených hodnôt známok každej stavbe sa vypočíta výsledný rating každej tejto stavby ako pomer celkového prideleného počtu známkových bodov a počtu hlasov.
 
V ostatnom týždni hlasovania sa bude respondentom zdať, že sa rating jednotlivých stavieb výrazne nemení. Je to tým, že pri veľkom počte hlasov a pri vysokých známkových hodnoteniach sú pomerné percentuálne podiely málo rozpoznateľné, ale stále sa započítavajú.
 
Systém hodnotenia stavieb verejným hlasovaním je zabezpečený proti nekorektnému hlasovaniu (zneužitiu). Hlasovanie trvá od 01.10.2014 do 28.10.2014. Pri každej stavbe sa zobrazuje aktuálny rating. Účinok hlasovania sa neprejaví bezprostredne po zahlasovaní, ale až po elektronickom spracovaní dát. Víťazom súťaže sa stane stavba, ktorá získa do 28.10. 2014 a 23.59 hod. najvyšší rating, teda rating s hodnotou blížiacou sa k najvyššej číselnej hodnote 5.
 

 

21/2014 Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, IV. a V. etapa
rekonštrukcia a obnova, úsek Trenčianska Teplá – Ilava - Beluša, rekonštrukcia a obnova, okresy Trenčín, Ilava, Púchov
Autori architektonického riešenia:
Ing. Jozef Nižňan, 
Ing. Peter Poláček
Ing. Ján Luterán  
Projektant architektonickej časti:
REMING CONSULT   a. s. 
Hlavný inžinier projektu:
Ing. Jozef Nižňan   
Hlavný zhotoviteľ:
Združenie ŽSR – Beluša
STRABAG  s. r. o. – líder Združenia
Členovia:
Viamont DSP a. s.,  
PORR (Slovensko) a. s.,                            
BOGL a KRÝSL  k. s.,
ALPINE SLOVAKIA spol s  r. o.
Hlavný stavbyvedúci:
Ing. Petr Koval    
Stavebník:
Železnice Slovenskej republiky   
Dozorná činnosť:
Združenie SD – Beluša, s. r. o. 
Dopravoprojekt a. s. – líder Združenia 
Členovia:
Mott MacDonald spol. s  r. o., 
Amberg Engineering Slovakia,  s. r. o. 
Celkové investičné náklady bez DPH:
neuvádzajú sa
Stavebné náklady bez DPH:
250,67 mil. €
Lehota výstavby:
11/2009 – 05/2014            
                
Skratky: PP - podzemné podlažie,  NP - nadzemné podlažie
 
Náročná rekonštrukcia a obnova tejto veľkej investície s celospoločenským prínosom zlepšila aj v úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša. kultúru a bezpečnosť cestujúcej verejnosti a zlepšil sa celkový architektonický vzhľad všetkých súvisiacich objektov. Stavbou bolo vytvorené komplexné inžinierske dielo, zložené z koľajovej dráhy, podchodov, nadjazdov, podjazdov, mostov, budov, zabezpečovacieho zariadenia a elektrifikácie trate. Hlavnou úlohou modernizácie trate pre traťovú rýchlosť 160 km/h s možnosťou až 200 lm/h ,je umožniť lepšiu prístupnosť k Transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Stavba spĺňa požiadavky na zaistenie interoperability Európskeho železničného systému. Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – Púchov je súčasťou V. európskeho koridoru. V novembri 2009 bola začatá modernizácia časti v úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša. Stavba je spolufinancovaná z Kohézneho fondu v pomere 85 % z Európskej únie (!) a 15 % zo Štátneho rozpočtu. Úsek Trenčianska Teplá - Beluša má dĺžku 20.409 km. Stavba sa realizovala v dvoch etapách takmer vždy za plnej železničnej prevádzky, pričom v každej etape sa modernizovali dve železničné stanice a dva medzistaničné úseky. - IV. etapa – železničná stanica  Trenčianska Teplá a železničná stanica  Dubnica nad Váhom a dva medzistaničné úseky Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom a Dubnica nad Váhom – Ilava.
-  V. etapa – železničná stanica  Ilava a železničná stanica Ladce a dva prislúchajúce medzistaničné úseky Ilava – Ladce a Ladce - Beluša. Celkový objem zemných prác je 566.252 m3, úprava pláne bez zhutnenia 114.944 m2, so zhutnením 392.813 m2, montáž koľajových polí UIC 26.816 m a koľajových polí R 65 27.287 m, rozchod koľaje 1.435 mm. Z dôvodu bezpečnosti boli v rámci modernizácie odstránené všetky úrovňové križovania trati s komunikáciami a nahradené novými mostmi,  podjazdmi, , podchodmi a nadjazdmi. Modernizácia spočívala v odstránení starého železničného zvršku, komplexná sanácia železničného spodku s použitím recyklovaného materiálu a vybudovanie nového odvodnenia tratí a železničných staníc. Na úseku stavby sú vybudované štyri cestné nadjazdy, dva cestné podjazdy, štrnásť železničných mostov, štyri podchody pre cestujúcich v železničných staniciach, dva podchody pre verejnosť a mimoúrovňové nástupištia v  železničných staniciach. Protihlukové steny majú celkovú dĺžku 6.817 m. Ďakej sa realizovala kompletná výmena elektrickej trakcie – striedavá sústava 25 kV 50 Hz v celom úseku modernizácie, rekonštrukcia osvetlenia v železničných staniciach a na železničných  zastávkach. Súčasťou modernizovaného úseku je staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie, traťové zabezpečovacie zariadenie – typu elektronické automatické hradlo. Túto veľkú investíciu aj z hľadiska stavebných nákladov úspešne realizovalo „Združenie ŽSR – Beluša“ pod vedením spoločnosti STRABAG s r. o.  s významnou účasťou koncernovej spoločnosti Viamont DSP a. s..