HLASOVANIE RESPONDENTOV VO 4. ROČNÍKU CENA VEREJNOSTI 2012 BOLO UKONČENĚ 

Hlasovalo sa od  17. 09. 2012 do 14. 10. 2012. Víťazom súťaže sa stane stavba, ktorá 14.10. 2012 do 23.59  hod. získala najvyšší rating, teda s hodnotou blížiacou sa k číslu 5. Výsledné ratingy budú vyhlásené v rámci Gala večera STAVBA ROKA 2012, 15. novembra 2012 o 18:30 v bratislavskom Mestskom DPOH. Televízny záznam si môžete pozrieť 24. novembra o 20.00 na STV 2. Ďakujeme, že ste sa zúčastnili hlasovania.

najhoršia Hlasujte: najlepšia
1 2 3 4 5
Rating: 4.64
11. IPP PARK HRAD, Bratislava
novostavba
Bratislava, Nám. Alexandra Dubčeka - Mudroňova ul.

Autori architektonického riešenia:Ing. arch. Karol Kállay
Ing. arch. Karol Kállay, ml.
Ing. arch. Branislav Bolčo
Ing. Radovan Valenta
Projektant architektonickej časti:Ing. arch. Karol Kállay Projektant - statika stavby:Ing. Stanislav FeketeHlavný zhotoviteľ:KONTI, a. s. Hlavný stavbyvedúci:Ing. Róbert Valko Stavebník:IPP SERVICES, s. r. oDozorná činnosť:Ing. Peter PeškoStavebné náklady bez DPH:3,600 mil. €


Bratislavský podzemný štvorpodlažný parkovací dom  je vydareným realizovaným investičným zámerom rozhľadeného súkromného stavebníka (investora) výrazne kultivujúcim  z rôznych hľadísk náročnú a  exponovanú lokalitu hlavného mesta – pri národnej kultúrnej pamiatke Bratislavskom hrade -  z hľadiska estetického a kultúrno-spoločenského a navyše  mestský park na povrchu tejto  podzemnej garáže má svoje prvenstvo prvého  takéhoto mestského parku v Bratislave.
Investičný zámer  vybudovať v Bratislave v svahovitom teréne na území pri tak významnej národnej kultúrnej pamiatke, akou je Bratislavský hrad,   štvorpodlažný podzemný parkovací dom s 276 parkovacími miestami je v súlade  s územným plánom zóny. Okrem základných požiadaviek spoločenskej potreby garáží naplnil stavebník   aj ďalšie potreby obyvateľov a samotného mesta. Po dohode s Magistrátom Hlavného mesta Bratislavy sú súčasťou tejto stavby aj  informačná kancelária pre turistov, verejné toalety, ktoré doposiaľ absentovali v tejto významnej lokalite, ako aj priestor pre občerstvenie a nevyhnutnou súčasťou takéhoto objektu,  slúžiacim  motoristom, je aj pripravovaná ručná umývacia linka áut.  Vstup pre peších na pozemok tohto mestského parku  je prakticky zo všetkých strán. Vo vnútornej časti pri hlavnom vstupe je priestor správy garáží. Vertikálne prepojenie schodiskom a výťahom je v prednej a zadnej časti parkovacieho domu.
Bonusy podzemného parkovacieho domu:
-  je prevádzkovaný bez obsluhy, a to   diaľkovou správou  celej činnosti.  Stavba a samotná prevádzka v nej  je monitorovaná sústavou 32 kamier sústredených do jedného miesta dispečingu. Z tohto miesta dispečer je schopný vyriešiť na diaľku akýkoľvek problém, ktorý vznikne okrem mechanickej poruchy,
-  mestský park s vyrastenou vysokou stromovitou zeleňou nad celým parkovacím domom,  
-  ventilácia systémom AIR JET je novým technickým  riešením  v celom parkovacom dome (plnohodnotne nahrádza už zastarané riešenie vzduchotechnických potrubí). Vzduchotechnické potrubia sú z hľadiska prevádzky a údržby veľmi náročné a nedokážu tak efektívne zabezpečiť dostatok výmeny vzduchu ako tento nový systém.Opäť sa v plnom rozsahu potvrdilo, že akýkoľvek  konštrukčne či stavebno-technicky  náročný investičný zámer  stavebníka a schopného architekta  je dnes  schopná aj na Slovensku realizovať stavebná firma, a to vo vysokej kvalite.