HLASOVANIE RESPONDENTOV VO 4. ROČNÍKU CENA VEREJNOSTI 2012 BOLO UKONČENĚ
Hlasovalo sa od 17. 09. 2012 do 14. 10. 2012. Víťazom súťaže sa stane stavba, ktorá 14.10. 2012 do 23.59 hod. získala najvyšší rating, teda s hodnotou blížiacou sa k číslu 5. Výsledné ratingy budú vyhlásené v rámci Gala večera STAVBA ROKA 2012, 15. novembra 2012 o 18:30 v bratislavskom Mestskom DPOH. Televízny záznam si môžete pozrieť 24. novembra o 20.00 na STV 2. Ďakujeme, že ste sa zúčastnili hlasovania.
Bratislava, Nám. Alexandra Dubčeka - Mudroňova ul.
Autori architektonického riešenia:Ing. arch. Karol Kállay
Ing. arch. Karol Kállay, ml.
Ing. arch. Branislav Bolčo
Ing. Radovan ValentaProjektant architektonickej časti:Ing. arch. Karol Kállay Projektant - statika stavby:Ing. Stanislav FeketeHlavný zhotoviteľ:KONTI, a. s. Hlavný stavbyvedúci:Ing. Róbert Valko Stavebník:IPP SERVICES, s. r. oDozorná činnosť:Ing. Peter PeškoStavebné náklady bez DPH:3,600 mil. €
Bratislavský podzemný štvorpodlažný parkovací dom je vydareným realizovaným investičným zámerom rozhľadeného súkromného stavebníka (investora) výrazne kultivujúcim z rôznych hľadísk náročnú a exponovanú lokalitu hlavného mesta – pri národnej kultúrnej pamiatke Bratislavskom hrade - z hľadiska estetického a kultúrno-spoločenského a navyše mestský park na povrchu tejto podzemnej garáže má svoje prvenstvo prvého takéhoto mestského parku v Bratislave.
Investičný zámer vybudovať v Bratislave v svahovitom teréne na území pri tak významnej národnej kultúrnej pamiatke, akou je Bratislavský hrad, štvorpodlažný podzemný parkovací dom s 276 parkovacími miestami je v súlade s územným plánom zóny. Okrem základných požiadaviek spoločenskej potreby garáží naplnil stavebník aj ďalšie potreby obyvateľov a samotného mesta. Po dohode s Magistrátom Hlavného mesta Bratislavy sú súčasťou tejto stavby aj informačná kancelária pre turistov, verejné toalety, ktoré doposiaľ absentovali v tejto významnej lokalite, ako aj priestor pre občerstvenie a nevyhnutnou súčasťou takéhoto objektu, slúžiacim motoristom, je aj pripravovaná ručná umývacia linka áut. Vstup pre peších na pozemok tohto mestského parku je prakticky zo všetkých strán. Vo vnútornej časti pri hlavnom vstupe je priestor správy garáží. Vertikálne prepojenie schodiskom a výťahom je v prednej a zadnej časti parkovacieho domu.
Bonusy podzemného parkovacieho domu:
- je prevádzkovaný bez obsluhy, a to diaľkovou správou celej činnosti. Stavba a samotná prevádzka v nej je monitorovaná sústavou 32 kamier sústredených do jedného miesta dispečingu. Z tohto miesta dispečer je schopný vyriešiť na diaľku akýkoľvek problém, ktorý vznikne okrem mechanickej poruchy,
- mestský park s vyrastenou vysokou stromovitou zeleňou nad celým parkovacím domom,
- ventilácia systémom AIR JET je novým technickým riešením v celom parkovacom dome (plnohodnotne nahrádza už zastarané riešenie vzduchotechnických potrubí). Vzduchotechnické potrubia sú z hľadiska prevádzky a údržby veľmi náročné a nedokážu tak efektívne zabezpečiť dostatok výmeny vzduchu ako tento nový systém.Opäť sa v plnom rozsahu potvrdilo, že akýkoľvek konštrukčne či stavebno-technicky náročný investičný zámer stavebníka a schopného architekta je dnes schopná aj na Slovensku realizovať stavebná firma, a to vo vysokej kvalite.