TOP 10 STAV HLASOVANIA KU DŇU: 06. 10. 2011

najhoršia Hlasujte: najlepšia
1 2 3 4 5
Rating: 4.88
12. Terminál - Letisko M. R. Štefánika Bratislava - Airport Bratislava, a. s. (BTS)
novostavba
Bratislava, Letisko Bratislava

Autor architektonického riešenia:Ing. Petr Čiviš
Ing. Roman Franěk
Ing. arch. Ľubomír Kosák
Ing. arch. Jiří Novák
Ing. Tomáš Pelant
Ing. Ján Socha
Spolupráca: Ing. arch. Oleg Haman
Autori interiérového riešenia: Ing. arch. Richard Baláži
Ing. arch. Boris Schultz
Projektant architektonickej časti: AGA – Letiště, s. r. o. (CZ) Projektant rozhodujúcej odbornej časti – stavebná časť:AGA – Letiště, s. r. o. (CZ) Projektant rozhodujúcej odbornej časti – prevádzkovo dispozičné riešenie a koordinácia profesií: AGA – Letiště, s. r. o. (CZ)Hlavný zhotoviteľ:ZIPP BRATISLAVA spol. s r. o. Hlavný stavbyvedúci:Vladimír BenušStavebník:Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava, a. s. Dozorná činnosť:H - Consulting s. r. o.Investičné náklady s DPH:neuvádzajú saStavebné náklady s DPH:95,47 mil. €Lehota výstavby:12/2008 – 06/2010

Nový Terminál na letisku v Bratislave je v mnohých ohľadoch výnimočnou dopravnou stavbou, vytvárajúcou dôstojnú vstupnú bránu do Slovenskej republiky a jej hlavného mesta Bratislavy. Nová vybavovacia budova nahradila pôvodný už dnes nevyhovujúci bratislavský terminál z roku 1970. Nový terminál za 16 mesiacov intenzívnych prác priniesol nielen rozšírenie úžitkovej plochy budovy, viaceré prevádzkové vylepšenia, kapacitnejšie nákupno-kaviarenské priestory a moderné postupy vo vybavení cestujúcich, ale predovšetkým atraktívnejšie a komfortnejšie prostredie pre návštevníkov letiska. Výrazným zlepšením novej vybavovacej budovy je výmena vzduchu, či väčšia priepustnosť denného svetla. Výstavba sa uskutočňovala za plnej prevádzky letiska. Budova má triezvu architektonickú koncepciu, vrátane interiérového riešenia, s dizajnovými jednotiacimi prvkami letectva. Uprednostnená bola funkčnosť a možnosť realizácie výhľadových dispozičných úprav reagujúcich na neustále sa meniace potreby vybavovacieho procesu. Stavba spĺňa striktné požiadavky Medzinárodnej asociácie leteckej dopravy IATA na výstavbu terminálov pre cestujúcu verejnosť. Jej materiálové riešenie vychádza z využitia možnosti virtuálne prepojiť hlavné halové priestory (verejné a neverejné) nosnou strešnou konštrukciou naprieč budovou. Zastrešenie, ako najvýraznejší prvok každej budovy, je mohutne dominantná krivka zvierajúca južnú letiskovú fasádu, s veľkým oblúkom nad stredovou časťou a s pootvorením na severnú hlavnú fasádu s vytvorením mohutnej konzoly, prekrývajúcej vonkajší nástupný priestor prednádražia. Zastrešenie je vďaka konzole výrazne čitateľné i v interiéri budovy. Plášť budovy je z väčšej časti presklený, pričom hlavná severná fasáda je presklená v maximálnej miere na dosiahnutie účinku prepojenia vonkajších a vnútorných priestorov. Vstup je zvýraznený rozmernou presklenou markízou.