O filme

Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný pútnik

Dobrodružný / Rodinný / Fantasy 

Velká Británia, 2010

Réžia: Michael Apted

Hrajú: Ben Barnes, Skandar Keynes, Georgie Henley, Will Poulter, Peter Dinklage, Liam Neeson, Bill Nighy, Gary Sweet, Bruce Spence, Neil Young, William Moseley, Anna Popplewell, Tilda Swinton 

Peter a Susan sú už na návrat do Narnie pristarí, a tak sa cez magický obraz dostávajú iba Edmund a Lucy. Nechtiac so sebou priberú aj veľmi nepríjemného bratanca Eustacea, ktorý sa však pobytom v Narnii zmení na nepoznanie. Podobne ako predtým Edmundovi, aj jemu hrozí smrteľné nebezpečenstvo... Kráľ Kaspián spolu s myšiakom Ričipípom sa vydávajú na dobrodružnú výpravu. Jej cieľom je nájsť sedem šľachticov, ktorých strýko Miraz poslal na smrť v diaľavách.

 

You must enable JavaScript and install the Flash plugin to view this player
Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik

Vydajte sa do obľúbeného sveta C.S. Lewisa plného nádeje a kúziel. Vstúpte na palubu výnimočnej lode v ďalšom príbehu z kroniky Narnie: Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik v 3D. Edmund a Lucy Pevensieovci spolu so svojím bratrancom Eustace sú v tomto predvianočnom filme pohltení obrazom a prenesení späť do Narnie na kúzelnú loď Ranný Pútnik. Pripoja sa ku kráľovi Kaspianovi a udatnému myšiakovi Reepicheepovi na misii, ktorá rozhodne o osude celej Narnie. Odvážni cestovatelia prekonávajú na ceste pozdĺž záhadných ostrovov rôzne skúšky, zažijú osudové stretnutia s magickými  bytosťami a zlovestnými nepriateľmi, aby sa napokon stretli so svojím dávnym priateľom a ochrancom levom Aslanom.
Najnovši 3D film je nakrútený na motívy tretej knihy zo sedemdielnej série “Kroniky Narnia”. Všetky diely vyšli v rozpätí rokov 1950 a 1956 a boli dlho považované za najtrvalejšie a najimaginatívnejšie diela súčasnej literatúry, ba za klasiku v oblasti detskej literatúry. Knihy boli preložené do viac než 50 rôznych jazykov a doteraz sa z nich na celom svete predalo viac ako 100 miliónov výtlačkov. Film podľa prvej z Lewisových kníh Narnia: Lev,šatník a čarodejnica sa stal jedným z najlepšie zarábajúcich snímok roka 2005. V 2008 nasledoval druhý film Narnia: Princ Kaspian, ktorý sa stal jedným z najväčších filmových hitov toho roka.
Teraz sa spoločnosti Fox 1000 Pictures a Walden Media spojili, aby v novom dieli Narnia: Dobrodužstvá lode Ranný pútnik nadviazali všetkým, čo bavilo knižných aj filmových fanúšikov, na slávne začiatky.  Film režíroval uznávaný režisér Michael Apted, podpísaný napr. pod bondovku Jeden svet nestačí či pod slávnymi hitmi Gorily v hmle a Prvá dáma country music. V hlavných úlohách sa opäť predstavia Georgie Henley ako Lucy Pevensieová a Skandar Keynes ako jej brat Edmund. Tilda Swinton si zopakuje svoje očarujúce vystúpenie Bielej čarodejnice. Ben Barnes  sa vracia ako Kaspian a teenager z Londýna Will Poulter hrá otravného bratranca Lucy a Edmunda – Eustacea.  Britský komik Simon Pegg prepožičiava svoj hlas udatnému myšiakovi Reepicheepovi a Liam Neeson sa vracia ako hlas všemocného vládcu Narnie  leva Aslana.
Režisér Andrew Adamson (Shrek, Shrek 2) sa tentoraz vzdal režisérskej stoličky a zostal ako jeden z troch producentov (s kolegami z predchádzajúich dielov – s oscarovým Markom Johnsonom (Rain Man) a filmovým veteránom Philopom Steuerom (Zelenáč, Pevnosť Alamo). V treťom pokračovaní dobrodružstiev z Narnie sa vracajú aj výkonní producenti Perry Moore a Douglas Gresham, nevlastný syn C. S. Lewisa. Pod scenár sa opäť podpísali Christopher Markus & Stephen McFeely a pridal sa k nim Michael Petroni.  
Ľudské postavy príbehu sú vo filme doplnené mnohými zvláštnymi bytosťami, ktoré ožívajú vďaka kombinácii živého pohybu a CGI animácie pod vedením odborníka na špeciálne efekty Angusa Bickertona (DaVinciho kód, Anjeli a démoni). Tretí krát sa vracajú aj oscaroví víťazi Howard Berger a Tami Lane, ktorí stvorili úžasné masky pre nové bytosti objavujúce sa vo filme.
Natáčanie filmu Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný pútnik sa začalo 27. júla 2009 v Queenslande v Austrálii a trvalo 90 dní. Štúdiové práce prebiehali v šiestom najväčšom austrálskom meste Gold Coast, kde sa nachádza aj najväčšia exteriérová umelá vodná nádrž na južnej pologuli, ktorá vo filme zohrala kľúčovú úlohu. 
Hlavná “postava”filmu – majestátny Ranný Pútnik bola kvôli exteriérovým scénam  tri týždne  postavená na morskom pobreží severovýchodne od štúdií Cleveland Point a následne rozobratá na 60 častí a odvezená do interiérov, kde sa niekoľko ďalších týždňov pokračovalo v nakrúcaní. Hlavné natáčanie skončilo v novembri 2009, nasledoval rok postprodukčných prác, ktorý bude 10. decembra 2010 zavŕšený celosvetovou premiérou (kvôli časovému posunu premiéra na Slovensku pripadne na 9. decembra).
 
 
Príbeh
Kniha “Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik” po prvý krát vyšla knižne v roku 1952 a je to tretia kniha zo série siedmych kníh o fantastických dobrodružstvách v zázračnej krajine Narnia od autora C. S. Lewisa. Príbeh sa odohráva tri narnianské roky po predchádzajúcej knihe s názvom “Princ Kaspian”. Píše sa rok 1943 a v Európe zúri vojna. Kým sú dvaja starší súrodenci Pevensieovci preč – Peter sa pripravuje na prijímačky na univerzitu a Susan je na prázdninách v Amerike, dvaja mladší súrodenci – Lucy a Edmund sú nie úplne dobrovoľne na návšteve u príbuzných v Anglicku. Najhoršou úlohou, s ktorou sa musia súrodenci vysporiadať, je ako vychádzať s otravným bratrancom Eustaceom Clarencom Scrubbom. Ale len dovtedy, kým sa neocitnú pred obrazom majestátnej lode, ktorej vzhľad bol inšpirovaný drakmi a nesúcej meno Ranný pútnik. (Prova lode v tvare dračej hlavy, zadok lode ako dračí chvost, krídla krášlia zadnú palubu a boky plachetnice.) 
Plátno s obrazom znenazdania a nevysvetliteľne ožije, voda zaplaví celú miestnosť a všetci traja sa ocitnú vo Východnom mori Narnie, kde ich zachráni princ Kaspian a jeho posádka lode Ranný pútnik, ktorá je navlas rovnaká ako loď na obraze. Edmund a Lucy sú nadšení, že sú späť v krajine, ktorej kedysi vládli ako Jeho veličenstvá Kráľ a Kráľovná. Ich nadšenie nezdieľa len ustavične fňukajúci Eustace, nováčik v tomto čudnom svete. Čoskoro sa naša trojica dozvie dôvod Kaspianovej cesty na východ. Chce splniť prísahu, že nájde sedem stratených lordov z Telmaru, najlepších priateľov svojho zavraždeného otca. Cesta ich postupne zavedie na päť ostrovov, kde na nich čaká nebezpečenstvo a dobrodružstvo. A každý z ostrovov má svoje skryté, zvodné tajomstvá. Kaspian a jeho muži odhalia nebezpečnú zelenú hmlovinu, ktorá má moc uniesť nielen ľudí, ale aj ich mysle.
Starý múdry čarodejník Coriakin prezradí Kaspianovi a súrodencom Pevensieovcom, že na to, aby prelomili túto smrteľnú kliatbu, musia nájsť sedem lordov a znova získať všetky meče, ktoré lordi dostali od Aslana, aby ochraňovali Narniu. Keď ich získajú a položia na Aslanov stôl, meče im dodajú silu, aby zvíťazili nad hmlou a zlou čarodejnicou. Bez spojenia mečov bude celá Narnia zničená.
Úloha moreplavcov je veľmi ťažká - musia zdolať nebezpečné moria a čeliť nástrahám, medzi inými aj hroznému morskému hadovi. Táto cesta zmení ich život, podrobí skúške ich odvahu, presvedčenie a vieru. Je to osudová cesta ktorá ich zmení a privedie až na samý kraj sveta.
Hoci všeobecne je prvá z Lewisových siedmich kníh považovaná za najslávnejšiu a najobľúbenejšiu medzi čitateľmi, mnohí obdivovatelia jeho tvorby sú presvedčení, že práve tretia je najlepšia. “Je bezpochyby najmilšia zo všetkých,” hovorí producent Andrew Adamson. Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik to je návrat k zázrakom, mágii, čarom a dobrodružstvám z Leva, šatníka a čarodejnice
Podľa scenáristu Stephena McFeelyho (spoločne s dlhoročným spolupracovníkom Christopherom Markusom a Michaelom Petronim) “pri spracovaní tejto tretej narnianskej literárnej predlohy bolo najťažšie  udržať špecifický nádych každého ostrova bez toho, aby film ako celok nevyznel príliš útržkovito”. Tiež by mal s predchádzajúcimi dvoma tvoriť jednotný narnianský epos, ale zároveň predstaviť krajiny, tvorov a zápletky, ktoré v predchádzajúcich častiach neboli.
Režiséra Michaela Apteda, kapitána celého projektu, najviac zaujalo to, že: “Je to príbeh o dvoch cestách. Jednou je dobrodružná cesta naprieč neprebádanými a nebezpečnými moriami a druhou je cesta do vlastného ja, do detských duší, ktoré práve dospievajú. Tým, ako prekonávajú prekážky a nebezpečenstvá, ktoré ich na ceste stretávajú, učia sa odolávať nástrahám a pokušeniam a nachádzajú svoj skutočný charakter. To je práve to, čo sa v Narnii naučia, a keď náš príbeh skončí, sú pripravení začať svoj skutočný život. To je aj univerzálne posolstvo, ktoré nám Lewis vo svojej knižke odkazuje.
Tvorcovia museli vo filmovej adaptácii urobiť niekoľko úprav.  “V knihe je rozprávanie príbehu zamerané na hľadanie siedmich Lordov, kým film rozpráva o hľadaní siedmich mečov. Nebezpečná a zlovestná Zelená hmla, ktorá je pre film dôležitá, sa v knihe “Dobrodružstá lode Ranný Pútnik” síce objavuje, ale len okrajovo. Väčšiu rolu zohráva až v nasledujúcej knihe”
“Pátranie po siedmich mečoch vo filme je dôvodom Kaspianovej cesty ísť až na samý kraj sveta” zdôrazňuje výkonný producent Douglas Gresham. Gresham, nevlastný syn C. S. Lewisa zasvätil celý svoj život úsiliu, aby Lewisove knihy uzreli svetlo sveta aj vo filmovej podobe. “Motív mečov vo filme je oproti knižnej podobe pridaný k motívu siedmych Lordov z Telmaru, aby posunul príbeh dopredu a aby divákov udržal v napätom očakávaní.
Tvorcovia filmu si taktiež dali záležať na tom, aby udržali tematickú celistvosť filmu. Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik je v prvom rade o pokušeniach”, popisuje Gresham. “Počas cesty sú Kaspian, Eustace, Lucy a Edmund ale aj celá posádka lode Ranný Pútnik vystavovaní mnohým výzvam a dobrodružstvám a musia odolávať mnohým pokušeniam. Pre každú filmovú postavu je pokušením čosi iné, na čo sme mali možnosť nahliadnuť v predchádzajúcich dieloch.”
Strach a pokušenia sú tým hlavným, čomu musia naši hrdinovia čeliť a práve toto dodáva knižkám o Narnii váhu a hĺbku,” dodáva Apted. Film nám pripomína, že na to, aby sme mohli čeliť strachu a pokušeniam, musíme v prvom rade poznať sami seba. Aj to je súčasťou dospievania.”
 “Prvá otázku, ktorú by ste si mali položiť, keď chcete nejakú knižnú predlohu spracovať do filmovej podoby by mala byť: o čom to vlastne je,” vysvetľuje producent Mark Johnson. “Aká je hlavná myšlienka? Čo sa nám autor snaží povedať a ako tieto témy zakomponovať do filmu? Film “Lev, šatník  a čarodejnica” bol v prvom rade o pravej viere. Princ Kaspian vieru strácal a znova ju nadobúdal. Tento film je v prvom rade o prekonávaní pokušení. A je to práve zobrazenie tejto témy, ktorá bola kľúčovou pri vyrozprávaní tohto nádherného, magického príbehu. 

 
Herci a ich cesta 
Georgie Henley bola prvou, herečkou, ktorú vybrali, keď v roku 2003 začali s hľadaním hercov na obsadenie rolí súrodencov Pevensieovcov do filmu “Narnia – Lev, šatník a čarodejnica”. Keď  ju v Londýne zazrel šéf castingu, mala sedem rokov a žiadne profesionálne herecké skúsenosti. Dnes, o osem rokov neskôr - Georgie strávila takmer polovicu svojho života s Narniou – rozkvitla do prekrásneho  dospievajúceho dievčaťa. Georginina osobná cesta všetkými troma dielmi filmových príbehov o Narnii odzrkadľuje skúsenosti jej filmovej postavy Lucy a to najviac práve v tomto novom filme. Aj keď samozrejme Lucyne dobrodružstvá sa odohrávajú v čarovnom svete Narnie, Georginine  zase v inej krajine fantázie – Hollywoode. 
“Mala som trochu obavy vrátiť sa do Narnie po tretí krát” priznáva Georgie. Jej obavy možno pramenili z toho, že mala byť jedinou hlavnou ženskou postavou v celom príbehu, pretože cesta Lucyinej staršej sestry Susan naprieč Narniou skončila vo filme Narnia: Princ Kaspian. Ale Lucy sa od poslednej návštevy Narnie veľmi zmenila. “Prechádza obdobím, kedy sa všetci cítia veľmi neisto”, vraví Georgie. Lucy chce stále byť ako jej staršia sestra Susan, chce byť taká krásna ako ona, pretože všetci predsa o nej vedia, že je úžasná.” 
“Všetky postavy prechádzajú nástrahami pokušení. V tomto filme je Lucy oveľa viac celistvou postavou,” vraví ďalej Georgie. “V prvých dvoch filmoch je vykreslená ako čestná, spoľahlivá a istá. Tentokrát je viac komplexná. Myslím že jej úlohou je prekonať výzvy a zistiť, že je človekom, ľudskou bytosťou, že dospieva a že jej pocity sú naprosto v poriadku.”
O posledných siedmych rokoch, ktoré strávila pri tvorbe filmovej podoby dobrodružstiev z Narnie, hovori: “Skandar (Keynes, ktorý stvárnil postavu Edmunda) a ja sme s týmito postavami vyrástli. S Lucy citím byť spojená, keďže je z veľkej časti súčasťou môjho života.”
Skandar Keynes bol vo veku 12 rokov obsadený do prvého filmu v úlohe nespoľahlivého Edmunda. Má iné plány ako Georgie, ktorá by chcela pokračovať vo svojej hereckej kariére (“To, čo si odnášam z Narnie, okrem mnohých ďalších vecí, je vášeň pre herectvo”, priznáva). Počas nakrúcania filmu Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik, sa Skandar pokúšal o prijatie na Univerzitu v Cambridge, kde sa chce venovať štúdiu arabistiky. (Jeho matka pochádza z Libanonu). Niekoľko mesiacov po skončení filmovania ho na túto unoverzitu aj prijali a tak sa Skandar po filmovej kariére začal venovať príprave na štúdium. 
Ako sa blížili posledné dni filmovania a posledné dni v Narnii, Skandar s napätím očakával rozhodnutie o prijatí na Cambrige. Rovnako ako jeho filmová postava na konci dlhej plavby po mori, keď Aslan vraví Edmundovi a Lucy, že ich osudom je nikdy sa do Narnie nevrátiť, aj Skandar vyrástol v dospelého muža. “Viete, po šiestich rokoch nakrúcania filmov o Narnii som vďačný za túto skúsenosť,” vraví. “V mnohých ohľadoch mi to skutočne pomohlo. Som oveľa sebaistejší, ako som si vôbec myslel, že by bolo možné. Dodalo mi to odvahu stáť na vlastných nohách a čeliť realite. Som pripravený ísť ďalej. Neviem, kam ma vietor zaveje. Ale som šťastný a spokojný.”
Pre Skandarovho Edmunda znamená plavba na Rannom pútnikovi čelenie hrozným pokušeniam v podobe podlej Bielej čarodejnice, ktorú znova stvárnila Tilda Swinton. Žijúc v tieni svojho staršieho brata Petra, je Edmund rozhodnutý stať sa sebou samým. Biela čarodejnica, mocná protivníčka z prvého filmu, sa objavuje v Edmundových snoch, aby mu ponúkla silu a slávu, ktoré predčia aj jeho staršieho brata.
Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný pútnik znamenala veľkú zmenu aj pre Bena Barnesa a jeho filmové alter ego, Kráľa Kaspiana. “Kaspian vládol Narnii tri roky”, vysvetľuje Barnes. “Bojoval a v bitkách zvíťazil. Aby som sa vrátil do role Kaspiana, potreboval som získať určitú istotu a vážnosť. Vlastne som bol rád tým niekoľkým rokom medzi filmovaním Narnie: Princ Kaspian a týmto filmom pretože mi to umožnilo robiť aj iné veci a získať potrebnú istotu, ktorú som bol potom schopný preniesť aj do mojej role.
Barnes tiež odhaľuje viac z osobnej Kaspianovej histórie. “Kaspian nám dáva pocítiť, že nikdy nemal rodinu, nepocítil otcovskú autoritu” poznamenáva. “Treba povedať, že Kaspian nahrádza Lucy a Edmundovi staršieho brata, a zároveň vedie a vládne svojim mužom. Keď Kaspian dôjde až na kraj sveta a stretáva sa s Aslanom, je zvedavý, či je jeho otec na druhej strane. Kaspianova túžba stretnúť svojho otca je jeho posledným pokušením. Ale uvedomuje si, že má zodpovednosť voči Narnii, voči svojim ľuďom a voči odkazu svojho otca.
V období, keď sa nakrúcala Narnia: Princ Kaspian, bol Barnes v Hollywoode neznámy a nováčikom v Narnianskej rodine. Mladý herec Will Poulter, ktorý stvárnil Eustacea, sa sám cítil veľmi podobne pri filmovaní Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný pútnik. Pri stvárnení role otravného Eustacea, ktorého Poulter opisuje ako “úplné decko” si mladý herec získal srdcia filmového štábu ako aj kolegov – hercov. ”Will je najjemnejšíí, najmilší a najlepšie vychovaný chlapec, akého kedy v živote stretnete”, hovorí Gresham. “Dovolím si povedať, že vďaka jeho ohromnej práci ktokoľvek ho uvidí, sa nevyhne tomu, aby ho spočiatku nemal rád, ale potom si ho zamiloval” dodáva Apted. “Na castingoch som videl mnohých kandidátov na túto rolu ale v momente, keď som zazrel Willa bolo mi jasné, že máme nášho Eustacea. Bol úplne prirodzený.” 
Tak ako aj ďalšie hlavné postavy z príbehu, aj Eustace je vystavený pokušeniu, čo v jeho prípade znamená údolie drahokamov na ostrove Goldwater (Zlatá voda). To vedie k Eustaceovej premene na draka, čo, ako sa nakoniec ukáže, mu pomôže, aby sa zmenil v lepšieho človeka. “Drak je veľmi zaujímavá a dôležitá postava, pretože to je vlastne skutočný Eustace,” vraví Adam Valdez, MPC odborník na špeciálne efekty, ktorý dohliadal na prácu na vytvorení tejto počítačovej bytosti. “Keď sme zistili, čo prináša Will do tejto role, bolo nevyhnutné spojiť ho s jeho dračou podobou. Takže sme drakovi dali niektoré Willove/Eustaceove fyzické črty.”
Valdez taktiež dohliadal na animáciu postavičky Reepicheepa, Kaspianovho udatného súbojovníka, ktorý sa neskôr stane Eustaceovým priateľom a ochrancom.  Animovaný myšiak bol pre Valdeza známy terén, keďže bol šéfom animácie pri tvorbe filmu Narnia:  Princ Kaspian, kde bola postavička Reepeicheepa vytvorená. “V tomto filme sme Reepicheepa trochu zostarli, dostal drobné  známky veku a mäkší výraz okolo očí,” vysvetľuje Valdez. “Pre trochu mäkší výraz okolo očí sme sa rozhodli preto, že Reepicheep si vytvori vzťah k Eustaceovi. Nielenže medzi nimi vznikne puto, ale Reepicheep je dôležitým momentom v Eustaceovom dospievaní a posunutí príbehu.”
“Reepicheep je veľmi dôležitá postava a jeho vzťah s Eusteceom je jedným z najdôležitejších momentov filmu,” vraví Apted. “Ľudské črty animovaných postáv sú kľúčové v Lewisovom rozprávaní a pre tento projekt sa stali kultom. Tím tvorcov vizuálnych efektov Reepicheepa dokonale vystihol. Každý jeho pohyb, každé gesto je rozpoznateľné. Bol stvorený v predchádzajúcom diele série a teraz ho vidíme ako staršieho, múdrejšieho, vidíme ho ako osudovú postavu.”
Britský komik Simon Pegg, ktorého diváci milujú pre jeho úlohy vo filmoch “Shaun of the Dead” a “Hot Fuzz” Reepicheepovi prepožičal svoj hlas. Ako fanúšik Lewisových kníh už od detstva, sa chopil možnosti hrať jednu z najobľúbenejších postáv celej ságy. “Reepicheep je vznešený malý myšiak, no pokiaľ ide o jeho vnútro, jeho statočnosť a česť, je tisíckrát väčší.” vraví Pegg. “Je to presne tá postava, tá osobnosť, ktorú by ste chceli, aby sa o vás starala, aby vás chránila. A samozrejme, Eustace má veľké šťastie, že ho Repichee ochraňuje, aj keď treba povedať, že nie sú úplní priatelia. “Reepicheep nemôže úplne pochopiť, prečo sa Eustace neustále na všetko tak pajedí a odrádza ho Eustaceova hrubosť,” vysvetetľuje Pegg. “Ale Reepicheep v chlapcovi čosi vidí. Možno že Reepicheep ako malý myšiak nebol od Eustacea zase až taký odlišný. Takže medzi týmito dvoma rastie veľmi pekný vzťah.”
Ale v Reepicheepovi je viac ako len túžba po dobrodružstve. Tak ako jeho priatelia na palube Ranného pútnika, aj on má dôležitý cieľ. “To čo Reepicheep naozaj chce je dôjsť až na kraj sveta a odísť na zaslúžený odpočinok v Aslanovej krajine,” hovorí Pegg. “Nikdy sa neotočí chrbtom žiadnemu dobrodružstvu, ale vo svojom srdci sa už chce posunúť niekam ďalej.”
Sekvencia filmu, kedy cestovatelia dorazia do Aslanovej krajiny je jediným miestom, kde sa stretnú hlavné animované postavy filmu, Reepicheep a Lev Aslan. Je to moment plný emócii, keď každá z piatich postáv filmu odhalí svoj osud. (Reepicheep a Aslan sa stretli už predtým, v Narnia: Princ Kaspian v zábavnej i dojímavej scéne, kde Aslan uzdraví Reepicheepovi chvost, o ktorý prišiel v boji.)

 
Hlavná postava
“Jej prova bola celá pozlátená, v tvare draka so širokootvorenými ústami. Mala len jeden sťažeň a jednu obrovskú, tmavo purpurovú plachtu. Boky lode, teda tam, kde končili pozlátené dračie krídla, boli zelené.” (z románu “Dobrodružstvá lode Ranný pútnik” – Kapitala 1 – Obraz v spálni)
 
 “Ranný pútnik je viac ako len kulisa, je to živá postava,” hovorí producent Mark Johnson. ”Je to najimpozantnejšia kulisa, akú som kedy videl.” Producent Andrew Adamson dodáva: ”Ranný pútnik je ikona, symbol. Do istej miery sa môže rovnať Aslanovi. Keď som loď videl po prvý krát úplne hotovú a pripravenú a vstúpil som na ňu, bolo to presne ako som si ju predstavoval ako malý chlapec, keď som čítal knižku.”  
Tak ako v prvom príbehu pekná a ikonická skriňa, je v tomto príbehu impozantnou kľúčovou postavou Ranný pútnik. “Podľa mňa je práve Ranný pútnik Narniou,” vraví Apted. “Nikdy sme do krajiny Narnia v tomto príbehu nedorazili, takže vždy som tvrdil, že práve loď je Narniou. Loď stelesňuje všetko, čo Narnia znamená. Keď ste na Rannom pútnikovi, ste v Narnii.”
 Architekt Barry Robison začal prácu na projekte Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný pútnik na jar v roku 2008 – dokončenie celého projektu mu napokon trvalo dva roky. Inšpiráciu na zkonštruovanie lode mu poskytol “The Endeavor” – replika lode kapítána Jamesa Cooka, ktorá sa nachádza v prístave v Sydney v Austrálii. “Boli sme sa na lodi pozrieť, aby sme získali pocit, ako to tam asi je. Endeavor sme použili ako vzor pre našu loď. Aj keď Ranný pútnik bol nakoniec oveľa väčší ako Cookove historické plavidlo (na ktorom sa mimochodom Cook v roku 1770 ako prvý Európan doplavil až k východným brehom Austrálie), Robison a jeho supervising art director  Ian Gracie (ktorý rovnakú funkciu zastával aj pri filme Narnia: Lev, čarodejnica a skriňa) si stále neboli istí, aká veľká by vlastne loď mala byť. A tak  Michaelovi Aptedovi nakreslili návrh. “Michael nám povedal, že náš návrh je primalý a chcel, aby paluba lode bola ešte o 7 metrov dlhšia”, spomína Robison. 
Robison angažoval skupinu veľmi talentovaných architektov z Mexico City a Baja. “Naši architekti mali neuveriteľne dobré znalosti o stavbe lodí,” hovorí Robison. “A práve vtedy začal Ranný pútnik nadobúdať presné kontúry, začal byť skutočný a živý. Výstavba lode trvala takmer osemnásť mesiacov. Bolo to to najväčšie, čo som kedy postavil.”
Obdobie príprav zahájil Robison so svojimi návrhmi (Robisom je uznávaný umelec a ilustrátor), nasledovali modely z hliny. Akonáhle sa režisér a štúdio dohodli na konečnom vzhľade lode, začala v marci v roku 2009 samotná výstavba lode, dokončenie trvalo 21 týždňov. “Ranný pútnik bol kľúčový, prtože je hrdinom príbehu,” zdôrazňuje Apted. “Keď mal Barry hotový návrh tvaru a veľkosti lode, videli ste na ňom, aký je do nej zamilovaný a s akou starostlivosťou sa venuje detailom. Loď bola majstrovským dielom, bola úžasná a ako sa dokončovali práce na nej, všetci sme boli nedočkaví ju vidieť. Takmer polovica filmu sa odohráva na Rannom pútnikovi, takže bolo dôležité, aby sa bolo na čo pozerať. Tento klenot, ktorému sa venovalo toľko pozornosti a na ktorom žiadny výdavok nebol vynaložený zbytočne, nás naozaj všetkých inšpiroval.”
Predtým, než započali samotnú výstavbu lode, ktorej skonštruovanie mimochodom stálo 2,7 milióna dolárov, tím architektov a konštruktérov (čo znamenalo takmer 400 ľudí od prípravnej až po výrobnú fázu) riešil otázku, či vyrobiť loď, ktorá by sa aj mohla plaviť po vode. Túto myšlienku ale zavrhli ešte skôr, ako bol zatlčený prvý kliniec.  
Materiál použitý na výrobu lode boli najmä oceľ a drevo, ďalej polystyrén a sklenná vata. 
Ďalej tam boli mosadzné  a sadrové časti a laná. Všetko bolo vyrobené špeciálne pre tento účel, keďže neexistuje žiadny narniansky obchod, kde by sa tieto veci dali kúpiť. Vždy som s návrhármi vtipkoval, že sa nedá jednoducho ísť a kúpiť niečo, čo k lodi potrebujeme. Všetko musíme vymyslieť a vyrobiť sami, tak ako je vymyslený aj svet v našom príbehu.  
 
Ian Gracie nás zoznamuje s množstvom materiálu, ktorý bol potrebný na výrobu lode: 
 
Drevo                 
2000 metrov Oregonských dosák
3 kilometre 90x45 dosiek na rám lode
320 18mm platní na skelet 
500 9mm platní
300 l lepidla
40 m² laku
Sadra
3 tony sklennej vaty a živice
1500 kg silikónu
1 paleta spojovcej hmoty
150 kd ľahkej sadry
200 kg latexu
Farba
250 l laku
25.000 zlatých listov
500 smoly
400 l farby
35 l včelieho vosku
 
Modely
100 m³ polystyrénu
2500 kg izolácie
1500 kg hliny
30 m³ polyuretánovej peny
30 ton ocele
35 rol drôtu
30 l chladiacej látky
 
Laná
3km lán
13,7 m sťažeň + 10m horný sťažeň
120 spojovacích uzlov
60 spojov
 
Loď bola zmontovaná v štúdiách Warner Roadshow Studios “zo šesťdesiatich samostatných častí, z ktorých každá mala rôznu veľkosť a váhu,” vysvetľuje Gracie “Keď bola naša skladačka hotová, museli sme ju znova rozobrať a presťahovať na polostrov Cleveland Point, kde sa nakrúcali exteriéry, asi 50 kilometrov od štúdií. Potrebovali sme na to 35 veľkých prívesov. Keď sme tam filmovanie skončili, celú parádu sme si museli zopakovať.”
Robison, načúvajúc pokynom Michaela Apteda, dodal Rannému pútnikovi mnoho unikátnych detailov, ako aj momentov z C. S. Lewisovej predlohy. “Naozaj sme všetci chceli čaro Narnie vniesť späť do filmu,” vraví architekt. Najväčšmi sa nechal uniesť pri tvorbe sťažňa lode. Vysvetľuje: “Išiel som za producentmi a Michaelom (Aptedom) a povedal som, že by som si chcel nejakým spôsobom uctiť všetkých, ktorí sa podieľali na vytvorení a stavbe Ranného útnika. Všetkým sa môj nápad páčil.” A tak vyryl poďakovanie na spodnú časť obrovského sťažňa, kde stojí napísané: “Všetkým Narnijčanom, z hĺbky celého srdca vyjadrujeme svoju vďaku posádke mohutného Ranného pútnika pre ich silu ducha a umelecké ruky.” Pod Robisonovým poetickým vyznaním sú mená všetkých, ktorí sa podieľali na tom, že Ranný pútnik uzrel svetlo sveta. 
Hotová loď bola teraz pripravená zažiariť pred filmovými kamerami. Triky, ako loď rozhýbať vymysleli konštruktéri z tímu špeciálnych efektov, ktorý viedol Brian Cox. Ranný pútnik, oproti iným lodiam, nebol nikdy na vode. Aby sme napodobnili plavbu lode na vlnách, bolo treba použiť špeciálny  mechanizmus gimbal. Gimbal rozkýval a rozhýbal loď tak, akoby sa plavila po mori (pre tento film ich skonštruovali šesť).
Tvorcovia spočiatku váhali, či scény z Ranného pútnika nakrúcať v štúdiu pred modrou obrazovkou, napokon sa však rozhodli, že Ranného pútnika nakrútia vonku. Dante Spinotti, ASC, AIC, kameraman dvakrát nominovaný na Oscara (“L.A. Confidential,” “The Insider”) vysvetľuje: “Michaelovi Aptedovi aj mne bolo jasné, že potrebujeme nakrúcať vonku, pretože väčšina scén na lodi sú exteriérové scény. Chceli sme dosiahnuť skutočný pocit prirodzeného prostredia vrátane vetra, počasia, slnka, zamračenej oblohy a oceánu. Najlepším riešením preto bolo nakrútiť exteriérové scény v Cleveland Point, kde sme mohli točiť bol holým nebom, so skutočným oceánom v pozadí. Gimbal sa ukázal ako neskutočný pomocník – umožnil nám loď otáčať podľa toho, kde sa nachádzalo slnko. Takže sme mohli mať na kamere všetko – od skorého rána až do západu slnka.
Dlho predtým, ako sa začalo s výstavbou obrovskej lode z titulu príbehu, obdržal vedúci tímu špeciálnych efektov Brian Cox 60 centimetrový model lode. Aby zistil, ako bude loď schopná sa kývať a pohybovať na hydraulickom oceľovom niekoľkotonovom gimbale, primontoval na malý model pružiny a pripevnil ho na stôl. Keď bol s spokojný s nápadom na konštrukciu a dizajn hydrauliky a oceľovej konštrukcie, bolo tiež jasné, že Apted a Spinotti budú môcť zariadenie využívať aby loď nasmerovali na slnko presne podľa požiadaviek scenára. Cox v nápadoch pokračoval ďalej – model lode pripevnil na otáčací stôl a nakreslil naň svetové strany (V, Z, S, J) spolu s číslami 1-8, ktoré mali slúžíť filmovým tvorcom ako pomôcka a pri otáčaní 125-tonovú loď a gimbalu pre konkrétnu scénu. 
Presne tak isto ako malý model na stole, aj skutočný Ranný pútnik bol pripevnený na dvoch setoch oceľových kolies 180 stupňov od seba, čo umožňovalo Coxovmu tímu otáčať loďou v ktoromkoľvek smere a kedykoľvek, podľa požiadaviek scenára.

 
Ciele
Robinson so sojimi remeselníkmi postavili niekoľko scén, ktoré predstavovali interiéry Ranného pútnika, vrátane krásnej Kaspianovej kajuty, kapitánskej kajuty s mapami a “vesliareň”, kde mužstvo Ranného pútnika veslovalo k novým ostrovom a dobrodružstvám. (Scény boli postavené na niekoľkých javiskách vo Warner Roadshow v Queenslande.)
Na Robisonovi bola ohromná zodpovednosť – skĺbiť predstavy zázračného sveta C. S. Lewisa opísaného v knihách s predchádzajúcimi dvoma filmami. Zároveň ale Robison zanechal na novom filme aj svoju vlastnú značku. “Narnia je čarovným svetom,” vraví Robison. “Michael Apted a ja sme si povedali, že by sme do tohto filmu mali priniesť čosi špeciálne.” A Douglas Gresham dodáva: “Musím povedať že všetko, čo sme vytvorili kvôli tomuto filmu je najlepšie čo sme kedy vytvorili. Iste, aj v prvých dvoch filmoch sme urobili výnimočné veci, ale to čo sme dokázali v tomto, predčí všetko ostatné.”
Pre “Čarodejníkovu záhradu”, kde bývajú škriatkovia, ktorí sú úplne posadnutí záhradkárčením, využil Robison svoje divadelné zázemie. Hovorí: “dodalo to príbehu iný rozmer, záhrada je také komické miesto. Na Novom Zélande sme našli prekrásnu pláž s nádhernou krajinou, ktorá perfektne zodpovedala okrúhlej fyziognónii škriatkov. Nádhernú prírodu krásne vypĺňali nenapraviteľní škriatkovia – zvláštni, jednonohí tvorovia, ktorí sú spočiatku v Záhrade čarodejníka Coriakina neviditeľní, až pokým ich čary znova nespravia viditeľnými.
Vytvorenie jedinečného vzhľadu týchto škriatkov pripadlo tiež čarodejníkovi, ale v trochu inej oblasti – oskarovému maskérovi Howardovi Bergerovi, ktorý si vytúženú sošku odniesol domov (spolu s Tami Lane) za ich stvárnenie bytostí vo filme Narnia: Lev, šatník a čarodejnica vrátane nezabudnuteľného fauna, pána Tumnusa. “Keďže Duflepuds chodia len na jednej nohe, herci, ktorí ich stvárňujú mali od pásu dole oblečené špeciálne modré obleky tak, aby sa prekrývali s animovanými postavami pri dokončovaní filmu.
Potom, čo sa Lucy stretne v čarovnej záhrade so škriatkami, má ísť do čarodejníkovej knižnice a nájsť tam knihu kúziel – to je ďalšia z pôsobivých scén filmu. “Čarodejníkovou knižnicou sme chceli príbeh posunúť z fantastického sveta škriatkov a dať mu viac knižný, akademický rozmer,” poznamenáva Apted.
Keď Coriakin vysvetlí skutočný dôvod cesty našich hrdinov, Ranný pútnik sa vydá na cestu na ostrov “Goldwater” (Zlatá voda) kde Kaspian nachádza známky po dvoch chýbajúcich Lordoch – jeden je vo vode vo vnútri jaskyne, kde všetko, čo sa dotkne vody, sa zmení na zlato, druhý v kamennom údolí, plnom drahokamov. “Pokiaľ ide o ostrov Goldwater, oproti knihe sme urobili menšiu zmenu. Bol to nápad producenta Philipa Steuera umiestniť dej do podzemnej jaskyne, namiesto do rybníka.” vraví Robison.
Ďalšou zastávkou Ranného pútnika na jeho ceste je ostrov Ramandu. Obrovský kolos, postavený na štúdiovom javisku 5. Tu Robison ponechal motívy z Čarodejníkovej knižnice, ale dal im strašidelný nádych. “Michael Apted chcel, aby bol ostrov drsný, starobylý, v poryvoch vetra.” Poznamenáva Robinson. “Je to strašidelné. Tu sme umiestnili aj Aslanov stôl”
Zobrazenie príbehov na ostrovoch znamenalo veľa nakrúcania vo vode a pod vodou. Aby sa vytvoril efekt zatopenia Eustaceovej izby vodou z obrazu, tím konštruktérov vytvoril presnú kópiu “suchej” izby a umiestnil ju na pohyblivé pódium. Potom ju ponorili do menšej z dvoch vonkajších štúdiových nádrží. Keď potom Georgie, Skandar a Will vyplávajú z izby na hladinu, spojením záberov z väčšej nádrže dosiahli tvorcovia dojem, že hrdinovia vyplávali na oceán. “Moment, keď sa hrdinovia príbehov ocitnú v Narnii, je vždy kľúčový,” zdôrazňuje Apted. “Predchádzajúce dva filmy nastavili latku vysoko, tak sme sa museli ukázať. Aj preto, že to je prvá akčná scéna vo filme. Bola to veľká výzva. Nielen preto, že to bolo náročné nafilmovať a aj trochu nebezpečné pre hercov. Scéna musela byť absulútne vierohodná. Keď sme scénu nakrúcali, všetci sa dívali. A nielen to – všetci tam boli s nimi.”
Verzia suchej izby bola vyrobená z dreva, sadry a ďalších materiálov, ktoré sa bežne v izbách nachádzajú. Pre mokrú verziu bolo potrebné použiť iné materially, ako sklennú vatu a podobne. “Na plátne to vyzerá, akoby voda tiekla z obrazu a stúpala v izbe až po strop,” hovorí Robinson. “Ale to čo sme v skutočnosti urobili bolo, že sme pódium s kulisou izby postupne potápali pod vodu.” 
Voda tiež zohráva dôležitú úlohu v scéne, kedy hrozná búrka vynesie loď na otvorené more a napadne ju strašný morský had. Obe scény sa odohrávajú na palube Ranného pútnika na javisku 5, kde loď celú “obalili” do modrého pozadia. Tu bola loď aj po prvý krát poskladaná predtým, než ju neskôr previezli do Cleveland Point.
Tím tvorcov vizuálnych efektov muselo vytvoriť 380 animovaných postáv na zobrazenie postavičiek Reepicheepa, Eustacea v dračej podobe a morského hada. Keď sa v novembri skončilo s filmovaním, mohlo sa začať so zábermi špeciálnych efektov, aby postavičky ožili. Obdobie post-produkcie znamenalo strihanie, orezávania, znova nahrávanie a mixovanie zvuku a práce na 3D formáte. 3D format Narnie: Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik  je v umeleckej kvalite a vznikal počas dvoch rokov nakrúcania a dokončovania filmu. Tvorcovia filmu spolupracovali so poprednými stereoskopickými a VFX spoločnosťami zaoberajúcimi sa priestorovým zobrazením. 
Obrovské množstvo počítačových záberov a všetkých animovaných postáv (vrátane obľúbeného Reepicheepa) boli od začiatku realizované v 3D techológii a do filmu dodané hneď v páre pre pravé/ľavé oko. To platí nielen pre obraz Ranného pútnika v 3D formáte, ale aj ďalšie obrazy filmu, ale aj pre viac ako 10.000 jednotlivých obrazov a počítačovo vytvorených obrazov. Vo filme nie sú použité žiadne sekvencie v 2D formáte. Veľkosť filmu je rovnaká ako veľkosť jej postáv, vytvorený je dokonalou 3D technológiou, hodnou príbehu Narnia: Dodrodružstvá Ranného Pútnika. Ako sa blíži koniec cesty pre účinkujúcich a štáb, producent Adamson, ktorý stál za zrodom  spolupráce na tomto filme, uzatvára: “Z troch filmov, ktoré sme doteraz nakrútili, prvý bol pre mňa skutočným zrodením Narnie. Deti do krajiny spustošenej zimou, krajiny, v ktorej vládne Biela čarodejnica prinášajú nádej. Ten film je o farbách a čaroch a jase a celý tento nový svet sa nám otvára. Druhý film jo o temnom svete, ktorý súrodenci Pevensieovci privedú znova k životu. Narnia: Dobrodružstvá lode Ranný Pútnik  sa podobá na prvý film, pretože znova odhaľujeme neznámy svet. Kúzla sú späť.”